%0 Journal Article %T آزوفا: رویکردی جدید در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان %J زبان‌شناخت %I پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی %Z 2099-8002 %A صفاری‌مقدم, احمد %D 2011 %\ 03/21/2011 %V 1 %N 2 %P 51-70 %! آزوفا: رویکردی جدید در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان %K : آموزش زبان فارسی %K میراث فرهنگی ایران %K نهادهای متولی %K شیوه‌های آموزشی %K جذابیت‌های صوتی‌تصویری %R %X مقالة حاضر به بیست سال تجربة نگارنده در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در حوزة ‌آموزش زبان و فرهنگ ایران به غیرفارسی‌زبانان پرداخته است. نگارنده مأموریت‌های آموزشی خود در دانشگاه‌های بوسنی و کرة ‌جنوبی را پایة تحقیقات مربوط قرار داده و، با بررسی وضعیت آموزش زبان فارسی و عملکرد مثبت نهادهای متولی، به طرح مسائل و کاستی‌های عمده پرداخته؛ آنگاه شکل‌گیری بخش آزوفا در سال‌های اخیر و رویکرد جدید پژوهشگاه در این حوزه را مطرح ساخته است. براساس این رویکرد، اولاً لازم است که سطح آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان و فرزندان ایرانی دور از وطن، با تکیه بر روش‌های نوین آموزشی و همکاری با نهادهای متولی، به‌طور جدی ارتقا داده شود و، ثانیاً، ترویج جذابیت‌های فرهنگی و تمدنی ایرانیان به‌عنوان بخشی از میراث فرهنگ بشری هدف والاتر آموزش زبان تعریف شود. %U https://languagestudy.ihcs.ac.ir/article_112_ca9311410686f982ecda7156da832568.pdf