افراشی، آزیتا (1388). «پژوهشی در سنجش کارایی طرحوارههای تصوری در تحلیل معنی متن ادبی»، ارائهشده در دومین هماندیشی زبانشناسی و مطالعات بینرشتهای: کارکرد گفتمانی ادبیات و هنر، دانشگاه الزهرا، خرداد 1386.
تولان، مایکل جی (1385). «هزارۀ سوم و ادبیات کودک و نوجوان»، پژوهشنامۀ ادبیات کودک و نوجوان، ترجمة حمید نوای لواسانی، س 12، ش 45 ـ 46، ص 71 ـ 75.
حاجی نصراله، شکوه (1384). «چگونگی طرح مفاهیم انتزاعی در ادبیات کودک»، پژوهشنامۀ ادبیات کودک و نوجوان، س 11، ش 41، ص 62 ـ 75.
حجازی، بنفشه (1387). ادبیات کودک و نوجوان: ویژگیها و جنبهها، تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
شریفینسب، مریم (1380). «تحلیل تصویرآفرینی در شعر کودک و نوجوان»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه تهران.
شیخی، مژگان (1387). 30 قصه 30 شب، ج 5، تهران: قدیانی.
صفوی، کورش (1383). درآمدی بر معنیشناسی، تهران: سورۀ مهر.
طاهرنژاد (1383). «ابزارهای شعرآفرینی در ادبیات کودک»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد زبانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
عابدیمقدم، هدی (1383). «طرحوارههای تصوری در بررسی استعارههای زبان فارسی»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد زبانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
قزل ایاغ، ثریا (1386). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن، تهران: سمت.
مجیب، فرشته (1383). «از قصه تا قصهگویی»، کتاب ماه کودک و نوجوان، ش 79، ص 6 ـ 19.
ناصری، مسلم (1386). روباه و گرگ خاکستری، مشهد: آستان قدس رضوی، شرکت به نشر، کتابهای پروانه.
ناصری، مسلم (1386). روباه و پلنگ مغرور، مشهد: آستان قدس رضوی، شرکت به نشر، کتابهای پروانه.
نورتون، دونا (1382). شناخت ادبیات کودکان: گونهها و کاربردها از درون روزن چشم کودک، ترجمۀ منصوره راعی، ج اول، تهران: قلمرو.
D’Avis, W. (1998). “Theoretische Lucken der Cognitive Science”, Journal for General Philosophy of Science, 29 : 37-57.
Darwin, C. J.(2004). “Obituary: Christopher Longuet- Higgins”, The Guardian,10th june, 2004.
Evans, V. & M. Green (2006).Cognitive Linguistics, An Introduction, Edinburgh: Edinburgh University Press.
Gavins, J. & G. Steen (2003). Cognitive Poetics in Practice, London: Routledge.
Gibbs, R.W. (1994). The Poetics of Mind: Figurative Thought, Language and Understanding, Cambridge: Cambridge University Press.
Gibbs, R. W. (2000). “Metaphor: Psychological Aspects”, Encyclopedia of Language and Linguistics, 2 Nd Edition, pp.43- 50.
Johnson, M. (1987). The Body in the Mind: The Bodily Basis of Meaning, Imagination and Reason, Chicago: Chicago University Press.
Kertesz, A. (2004). Cognitive Semantics and Scientific Knowledge: Case Studies in the Cognitive Science of Science, Amsterdam: John Benjamins
Lakoff, G. (1987). Women, fire, and Dangerous Things: What Categories reveal about the Mind.Chicago: Chicago University Press.
Lakoff, G. (1992). The Contemporary Theory of Metaphor, Berkeley: EDU.
Lakoff, G. & M. Johnson (2003). Metaphors We Live by, London: The University of Chicago Press.
Langacker, R. W. (1987). Foundations of Cognitive Grammar, Vol 1, Theoretical Prerequisites, Stanford CA: Stanford University Press.
Löbner, S. (2002). Understanding Semantics, London: Arnold, A member of the Hodder Headline Group.
Mandler, J. (2004). The Foundations of Mind: Origins of Conceptual Thought .Oxford : Oxford University Press.
Oberlander, J. (2006). “Cognitive Science: Overview”, Encyclopedia of Language and Linguistics, edited by K. Brown, 2 nd Edition, pp.562- 568.
Stockwell, P. (2002). Cognitive Poetics: An Introduction, London: Routledge.
Tendahl, M. & R. W. Gibbs (2008). “Complementary Perspectives on Metaphor: Cognitive Linguistics and Relevance Theory”, Journal of Pragmatics, 40 pp.1823-1864.
Turner, M. (1996). The Literary Mind, Oxford: Oxford University.
Tomasello, M. (1999). “Cognitive Linguistics”. In M. Bechtel and G. Graham (eds.) A companion to Cognitive Science. Blackwell Companions to Philosophy, 477-487.
Toolan, M. (2006). “Narrative: Linguistic and Structural Theories”, Encyclopedia of Language and Linguistics, 2 nd Edition, pp.459-472.