اکبری، منوچهر (1381). «مشکلات گروه دانشجویان خارجی دانشگاه تهران»، سومین رهآورد: گزارش سومین مجمع بینالمللی استادان زبان و ادبیات فارسی، تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی.
الزیموسی، وداد (1387). «وضعیت زبان فارسی در دانشگاههای مغرب»، در مجموعۀ مقالات ششمین مجمع بینالمللی استادان زبان و ادبیات فارسی، به کوشش عباسعلی وفایی، تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی و مرکز گسترش زبان و ادبیات فارسی.
جعفری، فاطمه (1390). «آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان و اهمیت توجه به تفاوت زبان گفتار و نوشتار»، در نخستین همایش بینالمللی گسترش زبان و ادبیات فارسی، تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی و دانشگاه علامه طباطبایی.
حسنی، حمید (1384). واژههای پرکاربرد فارسی امروز، تهران: کانون زبان ایران.
زاهدی اصل، سارا (1383). «مقایسۀ کلامی گفتار و نوشتار زبان فارسی»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد زبانشناسی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
صفارمقدم، احمد (1386). مجموعۀ زبان فارسی برای غیر فارسیزبانان، تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
صفارمقدم، احمد (1391). «گونههای گفتاری و نوشتاری در آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان»، زبانشناخت، س 3، ش 2، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
صفارمقدم، احمد (1392). مجموعۀ فارسی گفتاری برای غیر فارسیزبانان، طرح پژوهشی پایانیافته و آمادۀ چاپ، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
فرهنگستان زبان و ادب فارسی (1381). دستور خط فارسی، تهران: فرهنگستان زبان و ادب فارسی.
فولادی، پریسا (1382). «تعیین برخی تفاوتهای آوایی، صرفی و نحوی گونۀ نوشتاری با گونۀ گفتاری (گفتوگویی) در زبان فارسی تهرانی»، پایاننامۀ دکتری زبانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
کلباسی، ایران (1380). «فارسی گفتاری و نوشتاری»، فرهنگ (ویژۀ زبانشناسی)، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
گشمردی، محمودرضا (1383). «پیشینۀ آموزش زبان خارجی»، مجلۀ پژوهش زبانهای خارجی، تهران: دانشگاه تهران.
مدرسی، یحیی (1368). درآمدی بر جامعهشناسی زبان، تهران: مؤسسة مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
مدرسی، یحیی (1380). فارسی در گفتار، تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی.
وحیدیان کامکار، تقی (1384). دستور زبان فارسی گفتاری، تهران: انتشارات بینالمللی الهدی.
هاتف حقی، ترانه (1380). بررسی و توصیف بند در سبک گفتار زبان فارسی و مقایسۀ آن با سبک نوشتار، پایاننامۀ کارشناسی ارشد زبانشناسی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
Assi, Mostafa (2012/ 1385). http://ihcs.ac.ir/files/PLDB-REPORT85. PDF.
Brown, H. Douglas (2001). Teaching by Principles, an Interactive Approach to Language Pedagogy, San Francisco State University.
Brown, H. Douglas (2007). Principles of Language Learning and Teaching, New York: Pearson Education.
Kelly, L.G. (1969). “25 Centuries of Language Teaching: 500 BC”, Rowley, Mass: Newbury House.
Larsen-Freeman, Diane (2003). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford: Oxford University Press.
Marcwardt, Albert D. (1972). “Changing winds and shifting sands”, MST English Quarterly: 3-11.
Mitchell, C & Vidal, K. (2001). “Weighing the ways of the flow: Twentieth century language instruction”, Modern Language Journal, 85.
Nunan, David (1991b). Language Teaching Methodology: A Textbook for Teachers, New York: Prentice-Hall.
Nunan, David (1998). Second Language Teaching & Learning, Boston: Heinle & Heinle Publishers
Richards, Jack C. and Rodgers, Theodore S. (1990). Approaches and Methods in Language Teaching: a description and analysis, Cambridge: Cambridge University Press.
Saussure, Ferdinand (1966). Course in General Linguistics, New York: McGraw-Hill.
جامعه المصطفی العالمیه http://www.miu.ac.ir/
دانشگاه اصفهان http://ui.ac.ir/
دانشگاه امام خمینی قزوین http://www.ikiu.ac.ir/fa/
دانشگاه تهران http://ut.ac.ir/
دانشگاه شیراز http://www.shirazu.ac.ir/
شورا و مرکز گسترش زبان و ادبیات فارسی http://persian-language.org