چندلر، د. (1387). منابع نشانه شناسی، ترجمهی مهدی پارسا، تهران: پژوهشکدهی فرهنگ و هنراسلامی.
رحیمی، مهرک و یدالهی، سمانه (1388). "نگرش مدرسان زبان به ترویج فرهنگ مصرفی غرب در کتب آموزش زبان انگلیسی"، فصلنامهی فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده، سال 5، 16: 112-85.
رهبر، بهزاد و حاتمی، پدرام (1395). "بررسی چگونگی نمود تبعیض جنسیتی در تصاویر کتابهای آموزش زبان انگلیسیSpeak Now تألیف مؤلفان ایرانی و غیرایرانی"، دومین کنفرانس ملی چارسوی علوم انسانی، شیراز: مرکز توسعهی آموزشهای نوین ایران.
عبدالهزاده، اسماعیل و بنیاسدزاده، سمیه (1389). "ایدئولوژیهای موجود در کتابهای زبان انگلیسی": مطالعهی دیدگاههای معلمان و دانشآموزان، مجلهی مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی، سال53، 217: 18-1.
معینیان، نرمینه (1395). "بررسی جامعهشناختی تفاوت زبان بین زنان و مردان"، مطالعات جامعه شناسی، سال9، 33: 93-83.
میمندی، شهربانو (1394). بررسی مقایسهای مؤلفههای فرهنگی در دو کتاب آموزش زبان فارسی و انگلیسی بهعنوان زبانهای خارجی، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز: دانشکدهی ادبیات و علوم انسانی.
هاشمی، سهیلا و شهرآرای، مهرناز (1387). "بررسی باورها و ارزشهای دانش آموزان، خانواده و کتابهای درسی دربارهی تساوی جنسیت"، پژوهشکدهی زنان: مطالعات زنان، 6 (2): 46-27.
Alavi Moghaddam B., Kheirabadi R., Anani sarab M., Forouzandeh E., Khadir Sharabyan Sh., & Ghorbani N. (2017). Prospect 1, Tehran: Iran text-books Press.
Alavi Moghaddam B., Kheirabadi R., Forouzandeh E., Khadir Sharabyan Sh., & Nikoopour J. (2016). Prospect 2, Tehran: Iran text-books Press.
Barths, R. (1977). Image,music,text, London: Fontana.
Kheirabadi R., Alavi M., Alavi Moghaddam B., Anani sarab M., Ghorban Dordi Nejad F. & Rahimi M. (2016). Prospect 3, Tehran: Iran text-books Press.
Kress, G. & Van leeuwen, T. (2006) [1996]. Reading images, the grammar of visual design, (2nd ed), New York:Routledge.
Meshkat, M. (2002). The cultural impact of EFL books on Iranian language learners, Ph.D. Dissertation: University of Tehran.
Metz, C. (1975). "The Imaginary Signifier", Retrieved from:
https://academic. oup.com/ screen/articleabstract/16/2/14/1644356?redirectedFrom=PDF
Tang, Y. (2006). "Beyond behavior" : Goals of cultural learning in the second language classroom, The Modern Language Journal, 90, 1: 86-99.