بشارتی، نازلی و محمودی، اکرم. (1394). نظریه گراف و کاربردهای آن. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
بیجنخان، محمود، نصری، عباس و جلایی، شهره (1393)، نقش واژگان بسامدی در ارزیابی مهارت واژگانی فارسیآموزان، پژوهشنامة آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، سال سوم، شماره سوم (پیاپی7)، 25- 45.
جدیری جمشیدی، رویا، روشن، بلقیس، وکیلی فرد، امیررضا، و بشارتی، نازلی. (1401). کاربست گراف برای تعیین شبکهی معنایی افعال پایه ی زبان فارسی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، سال 11 (پیاپی 24) 191-222.
جمشیدی، رویا. (1391). تأثیر شبکههای واژگانی بر آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. پایاننامهی کارشناسی ارشد آزفا. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
ستوده نما، الهه. و سلگی، فرزانه. (1396). یادگیری واژگان زبان دوم: ریشهشناسی یا واژههای مترادف. فصلنامهی زبانپژوهی دانشگاه الزهرا (س). سال 9، شمارهی 23، 105-120.
شمشادی، آزیتا. (1380). یادگیری زبان دوم و طرحوارههای ذهنی. دوماهنامه دانشور پزشکی. سال 9 شمارهی 36، 105- 116.
صحرایی، رضامراد، طالبی، مروارید و مجیری، امیرحسین (1396)، مقایسة واژههای پایه زبان فارسی در شش پژوهش، پژوهشنامة آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، سال ششم، شماره اول (پیاپی 13)، 134- 115.
عبادی، سامان، وکیلیفرد، امیررضا و بهراملو، خسرو (1396)، تدوین فهرست واژگان پایه برای زبان فارسی: رویکردی تلفیقی، پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، سال سوم، شماره سوم (پیاپی8)، 4-23.
نصیب ضرابی، فهیمه، پهلوان نژاد، محمدرضا و مشهدی، علی. (1394). ساختار سطح آوایی واژگان ذهنی فارسیزبانان بر اساس شواهد انگیزشی. زبانشناسی و گویشهای خراسان. دانشگاه فردوسی مشهد، شمارهی پیاپی12، 101-120.
Aitchison, J. (2003). Words in the Mind. (3rd ed.). Oxford: Blackwell Press.
Beckwith, R.; Fellbaum, C.; Gross, D. & Miller, G.A. (1991). "WordNet: A lexical database organized on psycholinguistic principles," In U. Zernik, (Ed.), Using On-line Resources to Build a Lexicon. Erlbaum: Hillsdale, NJ: Erlbaum, (211–32).
Besharati, N. & Mahmoodi, A. (2015). Graph Theory with Applications. PNU Press, Tehran, Iran. [in Persian].
Bhatia, T. K., & Ritchie, W. C. (1999). The bilingual child: Some issues and perspectives. In W. C. Ritchie & T. K. Bhatia (Eds.), Handbook of child language acquisition. Academic Press. (569–643).
Bijankhan, M.; Nasri, A. & Jalaei, S. (2014). The Role of Frequency Lexicon in Assessing Lexical Proficiency of Persian Language Learners.
Journal of Teaching Persian to Speakers of Other Languages (JTPSOL), Vol. 3, 7 ( TOME 7) (25-45). [in Persian].
Carroll, D. (2008). Psychology of Language, (5th ed.). Toronto: Thomson Wadsworth.
Chiang, J. & Dunkel, P. (1990). "The effect of speech modification, prior knowledge and listening proficiency on ELF lecture learning." TESOL Quarterly , 26 (2), (345- 374).
Clahsen, H. & Felser, C. (2006). "How native-like is non-native language processing?" Trends in Cognitive Sciences, 10(12), (564–570).
Clahsen, H. (2006). "Dual-Mechanism morphology," in K. Brown (Ed.), Encyclopedia of Language & Linguistics, Oxford: Elsevier, (1–5).
Clahsen, H.; Sonnenstuhl, I. & Blevins, J.P. (2003). "Derivational morphology in the German mental lexicon: A dual mechanism account," in R.H. Baayen & R. Schreuder, (Eds.), Morphological Structure in Language Processing. Berlin: Mouton de Gruyter. (125-155).
Collins, M.A. & Loftus, E.F. (1975). "A spreading-activation theory of semantic processing." Psychological Review, 82(6), (407-428).
Costa, A. & Sebastián-Gallés, N. (2014). "How does the bilingual experience sculpt the brain?" Nature Reviews Neuroscience, 15(5), (336–345).
De Groot ; De Bot, A.M.B. & Huebner, T. (1993). "Word-type effects in bilingual processing tasks," In R. Costa Schreuder & B. Weltens (Eds.), The Bilingual Lexicon ,Vol. 6. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. (27–51).
Ebadi, S.; Vakilifad, A. & Bahramlu, Kh. (2014). Developing a General Service Wordlist for Persian Language: An Integrated Approach.
Journal of Teaching Persian to Speakers of Other Languages (JTPSOL), Vol. 3, 3 (TOME 8), (4-23). [in Persian]
Estivalet, G.L. & Meunier, F.E. (2016b). "Morphological operations in French verbal inflection: Automatic, Atomic, and Obligatory."
Lingua, vol 240, (167-198).
Estivalet, G.L. (2016). Mental Lexicon Architecture and Morphological Processing of French Verbs, Ph.D. Thesis. France: Université de Lyon.
Field, J. (2003). Psycholinguistics: A resource book for students. London: Routledge.
Friederici, A.D.; Steinhauer, K. & Pfeifer, E. (2002). "Brain signatures of artificial language processing: Evidence challenging the critical period hypothesis." Proceedings of the National Academy of Sciences, 99(1), (529–534).
Fries, C. (1957). The Structure of English: An Introduction to the Construction of English Sentences. London: Longmans & Green.
Gentner, D. & France, I. (1988). "The Verb mutability effect: Studies of the combinatorial semantics of nouns and verbs," in S. Small, G. Cottrell & M. Tanenhaus (Eds.), Lexical Ambiguity Resolution. Los Altos, Calif.: Morgan Kaufmann. (343-382).
Guida, A. & Lenci, A. (2007). "Semantic properties of word associations of Italian verbs." Rivista di Linguistica. 19(2), (293-326).
Halle, M. & Marantz, A. (1993). "Distributed morphology and the pieces of inflection," in K. Hale & S.J. Keyser (Eds.), The view from building 20: Essays in linguistics in honor of Sylvain Bromberger. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press. (111–176).
Hernandez, A.; Li, P. & MacWhinney, B. (2005). "The emergence of competing modules in bilingualism. Trends in Cognitive Sciences, 9(5), (220–225).
Levine, N.; Levine, R. & Levine, H. (2005). English Vocabulary for High School Students. London: Amsco School.
Meara, P. (1983). "Word associations in a foreign language." Nottingham Linguistics Circular, 11 (2),(29-38).
Nasib Zarraby,F; Pahlavannezhad, M. & Mashhadi, A. (2015). The sound level structure in Farsi speakers’ mental lexicon: A priming study. Journal of Linguistics & Khorasan Dialects.Volume 7, Issue 12 , Serial Number 12. (101-120). [in Persian]
Ruhlen, M. (2007). An American Etymological Dictionary. California: Stanford University Press.
Rumelhart, D.E. (1977). "Theoretical models and processes of reading," in H. Sinder & R.B. Ruddell (eds.), Towards an Interactive Model of Reading. Newark, Delaware: International Reading Association.)719-747(
Sahraee, R.; Talebi, M. & Mojiri, A.H. (2017). Basic Words in Persian: A Comparison of Six Studies.
Journal of Teaching Persian to Speakers of Other Languages (JTPSOL), Vol. 6, 1 (TOME 13). [in Persian].
Schur, E. (2007). Insights into the structure of L1 and L2 vocabulary networks:Intimations of small worlds. In H. Daller, J. Milton and Treffers-daller (Eds.), Modelling and Assessing Vocabulary Knowledge Cambridge: Cambridge University Press. , (182-203).
Shemshadi, A. (2002). Second language learning and mental schema .Daneshvar Medicine: Basic and Clinical Reaserch Journal. Volume 9, Serial Number 36, )105-116(. [in Persian]
Sigman, M. & Cecchi, G.A. (2002). "Global organization of the lexicon." Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 99(3),)1742-1747(.
Sigman, M. & Cecchi, G.A. (2002). Global organization of the lexicon. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. Feb 2002, 99 (3), (1742-1747).
Silva, R.C. (2019). Schema theory: An introduction and its application in EFL reading classroom. Brasil: Universidade Federal do Paraná, Curitiba.
Sotoudehnama, E. & Solgi, F. (2017). Second language vocabulary learning: Etymology or synonymy? Journal of Language Research. Volume 9, Issue 23, (105-120). . [in Persian].
Ullman, M.T. (2001). "The neural basis of lexicon and grammar in first and second language: The declarative/procedural model." Bilingualism: Language and Cognition, 4(02), (105–122).
Wolter, B. (2001). "Comparing the L1 and L2 mental lexicon: A depth of individual word knowledge model." Studies in Second Language Acquisition, 23(1), 41-69.