فرایند پذیرش مقالات

1. جزئیات و مراحل ثبت‌نام و ارسال مقاله به شرح زیر است:

  • عضویت در سامانه با تکمیل فرم ثبت‌نام
  • دریافت رمز عبور از طریق ایمیل
  • ورود به سامانه با نام کاربری و رمز عبور
  • تکمیل فرم اطلاعات مقاله شامل عنوان، چکیده، کلیدواژگان و...
  • بارگذاری فایل اصلی متن مقاله
  • ارسال مقاله (در صورتی که تمامی شرایط و ضوابط را رعایت کرده باشید، امکان ارسال مقاله وجود دارد. در غیر این صورت، دکمۀ ارسال مقاله فعال نخواهد شد.)
  • ارسال توافق‌نامه عدم تعارض منافع

 

2. توافق‌نامه عدم تعارض منافع

فرم تعارض منافع، توافق‌نامه‏‌ای است که نویسنده(گان) یک مقاله اعلام می‏‌کنند که در رابطه با انتشار مقاله ارائه شده به طور کامل از اخلاق نشر، از جمله سرقت ادبی، سوء رفتار، جعل داده‏‌ها و یا ارسال و انتشار دوگانه، پرهیز نموده‏‌اند و منافعی تجاری در این راستا وجود ندارد و نویسندگان در قبال ارائه اثر خود وجهی دریافت ننموده‌‏اند. فرم تعارض منافع به خوانندگان اثر نشان می‏‌دهد که متن مقاله چگونه توسط نویسندگان تهیه و ارائه شده است. نویسنده مسئول از جانب سایر نویسندگان این فرم را امضا و تایید و اصالت محتوای آن را اعلام می‏‏‌نماید. نویسنده مسئول هم‌چنین اعلام می‏‌دارد که این اثر قبلا در جای دیگری منتشر نشده و همزمان به نشریه دیگری ارائه نگردیده است. همچنین کلیه حقوق استفاده از محتوا، جداول، تصاویر و ... به ناشر محول گردیده است.

دریافت توافق‌نامه عدم تعارض منافع

فرایند پذیرش مقاله با اعلام بازۀ زمانی بررسی و ارزیابی و داوری نشریه:

1.  دریافت مقاله از طریق سامانه(به­روز)؛

2.  بررسی اولیۀ مقاله به لحاظ ساختار و محتوا برای تعیین وضع اولیۀ آن و قابل پیگیری بودن(به­روز)؛

3.  ارجاع مقاله به هیأت تحریریه(دریافت پاسخ ظرف دو هفته)؛

4.  ارجاع مقاله به داور (در صورت تشخیص تحریریه) یا به نویسنده (رد یا نیاز به اصلاح مقاله) (به­روز)؛

5.  پیگیری موضوع داوری تا حصول نتیجه (رد یا قبول و اصلاحات مقاله) (دو تا چهار ماه)؛

6.  ارجاع نتیجۀ نهایی بررسی هر مقاله به هیأت تحریریه و تصمیم­گیری در خصوص اولویت چاپ مقالات (یک تا دو ماه).