انوری، حسن (1382)، فرهنگ فشردهی سخن، تهران: سخن.
پایگاه دادههای زبان فارسی (1394)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
کاوه، مجتبی (1390)، بررسی، توصیف و تحلیل زبان فرمولوارهای در فارسی (ساختهای نیمهکاره)، رساله کارشناسی ارشد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
میرزاده اهری، مصطفی، (دانشآموختهی دکتری زبانشناسی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، (1394) مصاحبهی حضوری.
نجفی، ابوالحسن (1378)، فرهنگ فارسی عامیانه، تهران: نیلوفر.
ورتنیکوف، الکساندر (1380)، برخی ساختهای نحوی قالبیشده در زبان فارسی، ترجمهی محسن شجاعی، مجلهی زبانشناسی، سال 16 شمارهی اول، شمارهی پیاپی31.
وفایی، وحید (1391)، توصیف و تحلیل عبارات از پیشساخته شده در فارسی، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته زبانشناسی همگانی، دانشگاه پیامنور، تهران.
Bahns, J., Burmeister, H., & Vogel, T. (1986). The pragmatics of formulas in L2 learner speech: Use and development. Journal of Pragmatics (10, 693-723)
Biber, D., Conrad, S. & Cortes, V. (2004). ‘If you look at lexical bundles in university teaching and textbooks’. Applied Linguistics
Bolander, M. (1989). Prefabs, patterns and rules in interaction? Formulaic speech in adult
learners' L2 Swedish. In K. Hyltenstam, & L.K. Obler (Eds.), Bilingualism across the lifespan:
Aspects ofacquisition, maturity, and loss (pp. 73-86). Cambridge, UK: Cambridge University Press
Ellis, N.C (1996). Sequencing in SLA: Phonological memory, chunking, and points of order.
Studies in Second Language Acquisition, 18,91-126.
Hatami, Sarvenaz, PhD Candidate of Linguistics (2015), Alberta University, personal correspondence.
Hickey, T. (1993). Identifying formulas in first language acquisition. Journal of Child Language,
Kecskes, Istvan, (2003), Situation-Bound Utterances in L1 and L2. Berlin: Mouton de Gruyter.
Kuiper, Koenraad, (2015), University of Canterbury, personal correspondence.
Nick C. Ellis & Rita Simpson-Vlach, An Academic Formulas List (AFL): Corpus Linguistics, Psycholinguistics, and Education. University of Michigan
Pawley, Andrew & Frances Syder (1983), “Two puzzles for linguistic theory: Native like selection and native like fluency”, In Language and communication, J. C. Richards & R.W. Schmidt (Eds), London: Longman, (pp. 191-227)
Peters, AM. (1983). Units of language acquisition. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Quirk, Randolph, Geoffrey Leech & Jan Svartvik (1972), a Grammar of Contemporary English, Cambridge: CUP. (pp. 411-413)
Saberi, Koroush (2014), Routine Politeness Formulae in Persian: A Socio-Lexical Analysis of Greetings, Leave-taking, Apologizing, Thanking and Requesting, (PhD thesis), University of Canterbury, News land.
Schmitt, Norbert and Carter Roland, “Formulaic sequences in action”, Norbert Schmitt (2004), Formulaic Sequences, Amsterdam, the Netherlands, John Benjamins Publishing Co. (1-22)
Van Lancker Sidtis, Diana. “Formulaic and Novel Language in a ‘Dual Process’ Model of Language Competence”, Corrigan, R. et al. (2009), Formulaic Language: volume 2: acquisition, loss, psychological reality, and functional Explanations, Amsterdam, the Netherlands John Benjamins Publishing Co.(445-470).
Wood, D. 2002. Formulaic language in acquisition and production: Implications for teaching. TESL Canada Journal (20: 1–15)
Wray, Alison, (2002), Formulaic Language and the Lexicon, Cambridge: CUP.
Wray, Alison, (2014) Cardiff University, personal correspondence.