الیاده، میرچا (1392)، شمنیسم و فنون کهن خلسه، ترجمه محمد کاظم مهاجری، قم: ادیان.
برنن، بارباران (1381)، هاله درمانی با دستهای شفابخش، ترجمه مهیار جلالیانی، تهران: جیحون.
بویل، کارل (1392)، هندسه فرکتال در معماری و طراحی، ترجمه محمدعلی اشرف گنجویی و حسین فلاح، کرمان: دانشگاه شهید باهنر کرمان.
تالبوت، مایکل (1392)، جهان هولوگرافیک، ترجمه داریوش مهرجویی، تهران: هرمس.
تفضلی، احمد (1378)، تاریخ ادبیات ایران پیش از اسلام، تهران: سخن.
راشد محصل، محمدتقی (1385)، وزیدگیهای زادِسپَرَم، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
فرشاد، مهدی (1376)، تاریخ مهندسی در ایران، تهران: بلخ.
گایتون، آرتور (1361)، فیزیولوژی پزشکی، ج3، ترجمه فرخ شادان، تهران: چهر.
یونگ، کارل گوستاو (1370)، روانشناسی و دین، ترجمه محمدحسین سروری، تهران: سخن.
یونگ، کارل گوستاو (1395)، انسان و سمبولهایش، ترجمه محمد سلطانیه، تهران: جامی.
Bailey, Harold W. (1943). Zoroastrian Problems in the Ninth-Century Books, Ratanbai Katrak Lectures, Oxford: The Clarendon press.
Benvéniste, Emile. (1945). “La Doctrine Médicale Des Indo-Européens”, Revue de l’Histoire des Religions, 130/2-3, 5-12.
Dhalla, Maneckji Nusservanji. (1908). “Nerisenghs Sanskrit Version of the Abestan Āfringān-I Dahmān and Āfrin-i Khšathryan rendered in to English”, Spigel Memorial Volume, ed. J. J. Modi, pp. 256-268.
Donald, Merlin. (2001). A Mind So Rare: The Evolution of Human Consciousness. New York: W. W. Norton and Company.
Geldner, Karl Friedrich. (1886-1896), Avesta, the Sacred Books of the Parsis, (3 vols) Stuttgart: W. Kohlhammer.
Gignoux, Phillipe. (1996). “The Notion of Soul (ruwān) in the Sasanian Mazdaeism”, Second International Congress Proceedings, pp. 23-35.
Gignoux, Phillipe. (2001). Man and Cosmos Ancient Iran, Serie Orientale Roma Xcl, Roma, Istituto Italiano per L’Africa el’oriente.
Gignoux, Phillipe. and Tafazzoli, Ahmad. (1993). Anthologie de Zādspram. Edition critique du texte pehlevi, Transl. et Comm., Studia Iranica, Cahier 13, Paris.
Gnoli, Gherardo. (1993), “A Sassanian Iconography of the Dēn”, BAI 7, pp.79-85.
Henning, Walter Bruno. (1942). “An Astronomical Chapter of the Bundahišn,” Journal of the Royal Asiatic Society, pp. 229-248.
Hübschmann, Hans. (1897). Armenische Grammatik, Erster Teil: Armenische Etymologic, Leipzig: Bereitk of & Härtel.
Kellens, Jean. (1995). “L’âme Entre le Cadavre et le Paradis”, JA 283, pp. 19-56.
Kellens, Jean. (2000). Essay on Zarathustra and Zoroastrianism, Trans. and ed. Prods Oktor Skjærvø, Costa Mesa, CA: Mazda publishers.
Kellens, Jean. and Pirart, Eric. (1990). Les Textes Vieil-avestiques, Vol. II, Wiesbaden: Dr. Ludwig Reichert Verlag.
Libet, Benjamin. (1999). Do We Have Free Will? Journal of Consciousness Studies 6 (8-9): pp. 47-57.
Lincoln, Bruce. (1986). Myth, cosmos and Society. Indo-European Thoughts of Creation and Destruction, Cambridge, Mass., and London: Harvard University Press.
Makenzie, David. (1971). A Concise Pahlavi Dictionary. London: Oxford University Press.
de Menasce, Pierre Jean. (1945). Škand-Gumānīk Vīčār, Texte Pazand - Pehlevi, Transcript, Traduit et Commenté, Suisse: Librarie de L’université.
Pokorny, Julius. (1959). Indogermanisches Etymologisches Wörterbuch. vol. I-II. Bern-Münschen: A. Francke Ag. Verlag.
Shaked, Shaul. (1994). Dualistm in Transformation: Varieties of Religion in Sasanian Iran, London: School of Oriental and African Studies.
Skjærvø, Prodos Oktor. (1983). “Kirdir’s Vision”: Translation and Analysis Archaeologische Miheilung en Iran Heravsgegeben Vom Peutschen Archaologischen Institut Abteilang Teheran, Band 16. Berlin: Dietrich Reimer.
Sohn, Peter. (1996). Die Medizin des Zādsparam, Anatomie, Physiologie und Psychologie in den Wīzīdagīhā ī Zādsparam, einer Zoroastrisch-Mittel Persischen Anthologie aus Dem Frühislamischen Iran des Neunten Jahrhunderts, Iranica 3, Wiesbaden.
Tibert, Gunnar. (2002). Deployable Tensegrity Structures for Space Applications, Ph. D. Thesis, Sweden: Royal Institute of Technology.
Zaehner, Robert Charles. (1961). The Dawn and Twilight of Zoroastrianism, London: Weidenfeld and Nicholson.