آقابابایی، احسان؛ ویسی، رحمان؛ ژیانپور، مهدی و خادمالفقرایی، مهنوش (1395). گفتمانهای حاکم بر نظام نشانهشناختی تابلوهای شهری (مطالعۀ موردی: تابلوهای شهرداری بین سالهای 1388 تا 1390 در شهر اصفهان). مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 12 (44)، 99-118.
انصاریان، شادی (1401). تحلیل انتقادی گفتمان کارتونهای حوزۀ سیاست خارجی ایران در چارچوب نظریههای استعاره و آمیختگی مفهومی. رسالۀ دکتری زبانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
بصائری، سلمان، خزائی، محمد (1392). جلوههای استعاره در نظام نشانهای دیداری پوسترهای عاشورایی. نقد ادبی، 6 (22)، 49-65.
پورابراهیم، شیرین (1393). بررسی استعارههای تصویری-کلامی در چند پوستر مناسبتی زبان فارسی. پژوهشهای زبانشناسی، 6 (1)، 19-35.
پورابراهیم، شیرین (1395). نقش استعارة تصویری در تحلیل انتقادی کلام: مطالعة کاریکاتورهای سیاسی. پژوهشهای زبانشناسی، 8 (1)، 37-52.
جولایی، کامیار، همتی، طاهره (1396). استعارهها و مجازهای مفهومی در تبلیغات رسانه ملی؛ رویکردی شناختی و پیکرهبنیاد. پژوهشهای ارتباطی، 24 (92)، 55-71.
رضایی، فاطمه (1395). بررسی استعارههای کلامی و غیرکلامی در پوسترهای مذهبی و ملّی براساس رویکرد شناختی فورسویل. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، رشتۀ زبانشناسی، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
غیاثیان، مریم سادات؛ مینا وندحسینی، بهمن زندی و محمدرضا احمدخانی (1397). خوانشی بر استعارههای تصویریِ روزنامۀ همشهری در بحرانهای زیستمحیطیِ کلانشهر تهران. مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، 10 (4)، 169-195.
منفرد، نرجس، حقبین، فریده (1393). سازوکار معناپردازی رنگ در بیلبوردهای تجاری شهر تهران: مطالعۀ موردی بیلبوردهای تجاری شرکت بیمۀ معلم، پودر تاژ و اسنک چیتوز. مطالعات زبانها و گویشهای غرب ایران، 2 (5)، 61-84.
منفرد، نرجس، حقبین، فریده (1398). بازنشانهسازی بافتِ موقعیت در رسانۀ محیطی آگهینماها (بررسی موردی شهر تهران). زبانشناسی اجتماعی، 2 (8)، 101-118.
Edwards, J. L. & Winkler, C. K. (1997). Representative Form and the Visual Ideograph: The Iwo Jima Image in Editorial Cartoons. Quarterly Journal of Speech, 83(3), pp. 289-310.
Epley, N., Waytz, A., & Cacioppo, J. T. (2007). On seeing human: A three-factor theory of anthropomorphism. Psychological Review, 114 (4): 864–886.
Forceville, C. (1996). Pictorial metaphor in advertising. London/New York: Routledge.
Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34, 1-14.
Forceville, C. (2005). When is something a pictorial metaphor? [Lecture 2 in eight-lecture Course in Pictorial and Multimodal metaphor]. http://www.chass.utoronto.ca/epc/srb/cyber/cforcevilleout.html.
Forceville, C. (2006). Non-verbal and multimodal metaphor in a cognitivist framework: agendas for research. In Kristiansen, G., Achard, M., Dirven, R., and Ruiz de Mendoza Ibáñez,F. (Eds.), Cognitive Linguistics: Current Applications and Future Perspectives (pp.379–402). Berlin and New York: Mouton de Gruyter.
Forceville, C. (2007). Multimodal metaphor in ten Dutch TV commercials. Public Journal of Semiotics, 1(1): 19-51.
Forceville, C. (2008). Metaphors in pictures and multimodal representations. In R. W. Jr. Gibbs (ed.), The Cambridge Handbook of Metaphor and Thought (pp. 462-482). Cambridge: Cambridge University Press.
Forceville, C. (2009a). Non-verbal and multimodal metaphor in a cognitivist framework: Agendas for research. In C. J. Forceville & E. Urios-Aparisi (eds.), Multimodal Metaphor (pp. 19-42). London: Mouton de Gruyter.
Forceville, C. (2009b). Metonymy in Visual and Audiovisual Discourse. In A. Ventola & A.J. Moya (eds.), The World Told and the World Shown (pp. 57-74). New York: Palgrave Macmillan.
Forceville, C., & Urios-Aparisi, E. (2009). Introduction. In Forceville, C. & UriosAparisi, E. (Eds.), Multimodal metaphor (pp.3-17). Berlin and New York: Mouton de Gruyter.
Kövecses, Z. (2002). Metaphor: A Practical Introduction. Oxford: Oxford University Press.
Kövecses, Z. (2010). Metaphor: A Practical Introduction (2nd Ed.). Oxford: Oxford University Press.
Kövecses, Z. (2018). Metaphor in media language and cognition: A perspective from conceptual metaphor theory. In Lege artis. Language yesterday, today, tomorrow. The journal of University of SS Cyril and Methodius in Trnava. Warsaw: De Gruyter Open, III (1), p. 124-141.
Lakoff, G. & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. Chicago: University of Chicago Press.
Lakoff, G. & Johnson, M. (1999). Philosophy in the Flesh: The Embodied Mind and Its Challenge to Western Thought. New York: Basic Books.
Lakoff, G. (1993). The contemporary theory of metaphor. In A. Ortony (ed.), Metaphor and thought (pp. 202-251). New York: Cambridge University Press.
Musolff, A. (2004). Metaphor and political discourse: analogical reasoning in debates about Europe. New York: Palgrave Macmillan.
Ruiz de Mendoza, F. (2014). On the Nature and Scope of Metonymy in Linguistic Description and Explanation: Towards Settling Some Controversies. In J. Littlemore & J. R. Taylor (eds.), The Bloomsbury Companion to Cognitive Linguistics (pp. 143-166). London: Bloomsbury.
Ruiz de Mendoza, F. (2020). Understanding figures of speech: Dependency relations and organizational patterns. Language & Communication, 71, 16-38.
Ruiz de Mendoza, F., & Díez, O. (2002). Patterns of conceptual interaction. In R. Dirven & R. Pörings (eds.), Metaphor and Metonymy in Comparison and Contrast (pp. 489-532). Berlin/New York: Mouton de Gruyter.