صادقی، شهلا(۱۳۹2) . «فرایند رشد درک شناختی در کودکان ۶ تا ۸ سالة فارسیزبان»، پایاننامه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.
قاسمزاده، حبیباله (1394). «استعاره و پردازش استعارهای»، خلاصه مقالات هفتمین سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران، 5 تا 7 دیماه، تهران: دانشگاه خوارزمی.
قناد، سهیل (1387). «بررسی خطاهای آوایی کودک، پایاننامه کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان فارسی» دانشگاه پیام نور، دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی.
قاسمزاده، حبیب اله (1391). استعاره و شناخت. تهران، انتشارات کتاب ارجمند.
قنبری، زهرا (1391). «بررسی معنا شناختی استعارة زمان در داستانهای کودک به زبان فارسی گروههای سنی الف، ب، ج» دانشگاه آزاد اسلامی، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبانشناسی همگانی.
گلفام، ارسلان و رنگینکمان، ف (۱۳۸۶) .«فراگیری استعاره در کودکان پیش از دبستان» مجموعه مقالات هفتمین همایش زبانشناسی ایران، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، صص ۷۰۸- ۷۱۸ .
مدرسی، یحیی(1368). درآمدی بر جامعه شناسی زبان. تهران: موسسهی مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
نیلی پور، رضا (1394). زبانشناسی شناختی، تهران: هرمس.
- Biyalka-Pikul Marta )2003). “Metaphors in preschool child thinking about the mind”. Psychology of Language and Communication ; 7(2): 37-47.
-Bialeka-Pikul Marta (2002). “Co dzieci wiedza o umyśle i myśleniu. Badania i opis dziecíecej reprezentacji stanów mentalnych”. Kraków: Wydawnictwo UJ. [Polish].
-Feldman, J (2006. From Molecule to Metaphor: A Neural Theory of Language. The MIT press.
-Gardy, J (1997). Foundations of Meaning. UC Berkeley Ph.D. Dissertation.
- Gentner, D. (1977). Children's performance on a spatial analogies task. Child Development, 48, 1034- 1039.
-Johanson, M. (1997(. Metaphor Vs,Conflation in the Acquisition of Polysemy: The Case of See. In-Hirage et al
-Lakoff, G. & M. Johnson )1999). Philosophy in the flesh: The embodied mind and its challenges to western thought. New York: Basic books.
-Lakof,G &Johnson, M (1980). Metaphors we live by” Chicago: University of Chicago press.
-Meltzoff AN, Gopnik A, Repacholi BM Toddlers(1999(. understanding of intentions, desires, and emotions: Explorations of the dark ages. PD
-Vosniadou, S & Ortony (1983) .A, “the emergence of the literal metaphorical –anomalous distinction in young children”. Child Development, 54, 154- 16,