آموزگار، ژاله و تفضلی، احمد. ۱۳۸۸ش. کتاب پنجم دینکرد. چ ۲. تهران. معین.
تفضلی، احمد. 1383. تاریخ ادبیات ایران پیش از اسلام،چ 4. تهران. سخن.
حاجی پور، نادیا و میرفخرایی، مهشید. 1396. «گناهان مرگ ارزان درمتون فارسی میانه». پژوهشنامۀ ادیان. ش21.صص 1-31.
حاجی پور، نادیا. ۱۳۹۷. مادیان هزار دادستان، تهران، فروهر
حسینی (آصف)، سید حسن. 1384. «درجات گناه، تاوان و پتت در دین زرتشتی».هفت آسمان. ش 28. صص187- 224.
راشد محصل، محمد تقی. ۱۳۸۵. وزیدگیهای زادسپرم، چ۲. تهران. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
رضائی باغ بیدی، حسن. ۱۳۸۴. روایت آذرفرنبغ فرخزادان، تهران، مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی.
سفاری، حسنی و جلیلیان، شهرام، 1394. «گناهان جنسی مردان در متون پهلوی». جندی شاپور. س اول پاییز.ش 3. صص49-62.
شکی، منصور. (1393). حقوق در ایران باستان. تاریخ جامع ایران، ج 3. تهران. دائره المعارف بزرگ اسلامی. صص 71-98.
طاووسی، محمود. 1372. واژهنامه شایست نشایست، (چاپ دوم). شیراز. دانشگاه شیراز.
گشتاسب، فرزانه و حاجیپور، نادیا. ۱۳۹۷. فرهنگ اویم ایوک. تهران. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
مزداپور، کتایون. ۱۳۶۹. شایست نشایست. تهران. مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
میرفخرایی، مهشید. ۱۳۹0. روایت پهلوی. تهران. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
میرفخرایی، مهشید. ۱۳۹۷.دادستان دینی پاره دوم (پرسشهای ۴۱ تا ۹۲). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
میرفخرایی، مهشید. 2536. «گناه و تاوان آن در نوشتههای پهلوی». پژوهشنامۀ فرهنگستان زبان ایران. س 1. ش 2. صص 125-136.
نظری فارسانی، محسن. 1397. کتاب هشتم دینکرد.تهران. فروهر.
هرمزدیار، داراب.1922م. روایات داراب هرمزدیار.ج2. به کوشش مدی. بمبئی.
Bartholomae, C. (1904). Altiranisches Wörterbuch. Berlin.
Cantera, Alberto. (1998). Estudios sobre la traducción páhlavi del Avesta. Salamanca.
De manasce, Jean (1958). une Encyclopédie mazdaéene: le Dinkart. v. 69, Paris.
Dhabhar, Bamanji Nusservanji. (1909). Saddar Nasr and Saddar Bundehesh, Bombay.
Dhabhar, Bamanji Nusservanji. (1927) Zand-i Khūrtak Avistāk, , Bombay.
Geldner, K. F. (1896). Avesta, the Sacred Books of the Parsis. V. III.Stuttgart. Gignux, Ph. (1994). Dēnkard, Encyclopedia Iranica. VII/ 3, P.284-289.
János, Jany. (2005). The Four Sources of Law in Zoroastrian and Islamic Jurisprudence. Islamic Law and Society. Vol. 12, No. 3 p. 291-332.
Kellens, J. (2011). AVESTA i. Survey of the history and contents of the book. Encyclopaedia Iranica, III/1. p. 35-44.
Klingenschmitt, G., 1968, Farhang-i ōīm. Edition und Kommentar, Ph.D Diss, University of Erlangen,
Kotwal, F. M. and Kreyenbroek, P. G. (1992.). The Hērbedestān and Nērangestān, Vol I, Paris.
Kotwal, F. M. and Kreyenbroek, P. G. (2003). The Hērbedestān and Nērangestān, Vol III, Paris.
MacKenzie, D.N. (1971). A Concise Pahlavi Dictionary, London.
Macuch, Maria. (2007). On the Legal Nasks of the Dēnkard. In: Religious Texts in Iranian Languages. 151-164. Copenhagen.
Macuch, M. (2009). Judicial and Legal Systems III, Sasanian Legal System. Encyclopaedia Iranica, Vol. XV, Fasc. 2. p. 181-196.
Macuch, Maria. (2012). The Adwadād Offence in Zoroastrian Law. In: Shoshannat Yaakov. Jewish and Iranian Studies in Honor of Yaakov Elman. Ed. Shai Secunda. Boston, 247-269.
Macuch, Maria. (2015) Law in Pre-modern Zoroastrianism. In: The Wiley Blackwell Companion to Zoroastrianism. Eds. M Stausberg, Y. S.-D. Vevaina, Oxford, 289-298.
Madan. D. M. (1911). The complete text of the Pahlavi Dinkard. Part II. Books VI-IX. Bombay.
Moazami, Mahnaz. (2014).Wrestling with the Demons of the Pahlavi Widewdad: (Iran studies ; 9)
Sanjana, D. D. P. . (1917). The Dînkard, Book VIII, Volm16, London.
Schwartz, Martin. (2003). Gathic Compositional History, Yasna 29, and Bovine Symbolism, Chapter 10 in Siamak Adhami (ed.), Paitimāna, V. 2, Costa Meza, CA: Mazda Publishers.
Secunda. Shai. (2015). Relieving monthly sexual needs. DABIR ,Vol. 1, No. 1. pp.28-31.