بن صفیالدین، عبدالمومن. (1346). بهجت الروح. تهران: بنیاد فرهنگ ایران
ثمره، یدالله. (1383). آواشناسی زبان فارسی: آواها و ساخت آوایی هجا. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
حیدری، ا.، و مختاری، م.، و خانمحمدی، ا. (1396). بررسی رابطۀ گونههای هویت جمعی با مصرف گونههای موسیقیایی نمونۀ موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه یاسوج. جامعهشناسی کاربردی، 28(1(پیاپی 65))، 159-184.
خالقی، روحالله. (1385). نظری به موسیقی (ایرانی). تهران: مؤسسهی فرهنگی رهروان پویش.
ذبیحی فر، ا.، و محسنی، س. (1400). موسیقی عرفانی: گستره معنایی و مصادیق در متون سنتی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی, 21(5 ), 135-161.
شکرالهی، هومان. (1385). نگرشی بر ردیف آوازی ایران. شیراز: انتشارات تخت جمشید.
عزیزیان، یونس. (1388). رابطهی آواشناسی و معناشناسی در موسیقی آوازی ایران بر مبنای آواز دشتی. پایاننامهی کارشناسی ارشد. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
فارابی، محمد بن محمد. (1375). موسیقی کبیر. ترجمهی آذرتاش آذرنوش. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
فرهت، هرمز. (1386). دستگاه در موسیقی ایرانی. ترجمهی مهدی پور محمد. تهران: پارت.
منصوری، پرویز. (1387). تئوری بنیادی موسیقی. تهران: نشر چاوش؛ چشموچراغ.
میلر، لوید. (1384). موسیقی و آواز در ایران. ترجمهی محسن الهامیان. تهران: نشر ثالث.
Becker, J. (1986). Is Western art music superior? Musical Quarterly, 72:341-359.
Damasio, A. (2003). Looking for Spinoza: Joy, Sorrow, and the Feeling Brain. Orlando, FL: Harcourt.
Davies, S. (1980). The expression of emotion in music. Mind, 89:67-86.
Denora, T. (1999). Music as a technology of the self. Poetics: Journal of Empirical Research on Literature, the Media, and the Arts, 26:1-26.
Denora, T. (1999). Music as a technology of the self. Poetics: Journal of Empirical Research on Literature, the Media, and the Arts, 26:1-26.
Gabrielsson, A., & Lindstrom, E. (2001). The influence of musical structure on emotional expression. In: P. N. Juslin & J. A. Sloboda (Eds.), Music and Emotion: Theory and Research (pp. 223-248). Oxford, UK: Oxford University Press.
Gerardi, G. M., & Gerken, L. (1995). The development of affective response to modality and melodic contour. Music Perception, 12:279-290.
Holloway, C. (2001). All Shook Up: Music, Passion, and Politics. Dallas, TX: Spence.
Holloway, C. (2001). All Shook Up: Music, Passion, and Politics. Dallas, TX: Spence.
Jakobson, R. (1971). Selected Writings (Vol. 3, pp. 704-705). The Hague, The Netherlands: Mouton.
Juslin, P. N., & Laukka, P. (2003). Communication of emotions in vocal expression and music performance: Different channels, same code? Psychological Bulletin, 129:770-814.
Meyer, L. B. (1956). Emotion and Meaning in Music. Chicago: University of Chicago Press.
Nattiez, J. J. (1990). Music and Discourse: Toward a Semiology of Music (C. Abate, Trans.). Princeton, NJ: Princeton University Press.
Patel, A.D. (2008). Music, Language and the Brain. UK: Oxford University Press.
Spencer, H. (1857). The origin and function of music. Fraser's Magazine, 56:396—408.