صفحه اصلی
نمایه نویسندگان
آ
آرینپور، مهلا
ارزیابی مهارت ارتباطی گفتمان در بیماران آسیبدیده نیمکره چپ و راست فارسیزبان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-28]
آقاگل زاده سیلاخور، فردوس
نقش گفتمان شناختی برای مجاب سازی در متون اقتصادی: رویکرد نشانه - معناشناختی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 307-329]
ا
اسحاقی، الهه
کنکاش شناختی و پیکرهای چندمعنایی فعل حسی »بوییدن« در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-26]
اسداللهی، خدابخش
بررسی ارتباط معنایی واژگانی در غزلهای حافظ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 29-56]
افراشی، آزیتا
مقایسه سبک شناسی شناختی دو رمان جزیره سرگردانی و رود راوی با استفاده از نظریه استعاره مفهومی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 153-176]
امرالهی، تینا
ویژگیهای لحن بازیگر در شخصیتپردازی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 27-52]
ایرجی، مریم
بررسی استعاره مفهومی حوزهی ترس در سه اثر داستانی به زبانهای فارسی، انگلیسی و عربی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 247-281]
ایمانی، آوا
تحلیل مقابلهای چندمعنایی ترکیبات "سر" در فارسی و انگلیسی: رویکردی ساختی-شناختی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 57-86]
پ
پاکتچی، احمد
راهبردهای ترجمه در بازنمایی احساس «عشق» در رمان از انگلیسی به فارسی (رویکرد نشانهشناسی فرهنگی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 177-208]
ت
ترابی، محمدعلی
بازنمود گروههای اسمی پیچیده و مرکب زبان ترکی آذری بر پایۀ دستور نقش و ارجاع [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 87-122]
تقوی، محمدرضا
شیوه پایانیافتن مکالمه در گفتمان درمانی درمانگر - درمانجوی دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 225-245]
د
دبیرمقدم، محمد
نظامهای مطابقه و حالت و نقش آنها در تعیین ردۀ زبان پشتو (گونۀ معیار- افغانستان) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 53-76]
دهقانی، افشین
بازنمود گروههای اسمی پیچیده و مرکب زبان ترکی آذری بر پایۀ دستور نقش و ارجاع [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 87-122]
دواتگری اصل، هانیه
بازنمود گروههای اسمی پیچیده و مرکب زبان ترکی آذری بر پایۀ دستور نقش و ارجاع [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 87-122]
ر
رحیمیان، جلال
شیوه پایانیافتن مکالمه در گفتمان درمانی درمانگر - درمانجوی دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 225-245]
رستم بیک تفرشی، آتوسا
تحلیل ارتباط تراکم همجواری با بسامد لکنت در کودکان ۸-۴ ساله فارسی زبان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 129-152]
رضائی باغ بیدی، بهار
عیلام، ایلام یا هَلتمتی ؟ [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 287-307]
رضایی، نوشاد
بررسی ارتباط معنایی واژگانی در غزلهای حافظ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 29-56]
رهبر، بهزاد
تحلیل زبانشناختی کاربرد استعاری اسامی گلها در زبان ترکی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 143-169]
روشن، بلقیس
کنکاش شناختی و پیکرهای چندمعنایی فعل حسی »بوییدن« در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-26]
ز
زرشناس، زهره
مراتب آفرینش در گاهان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 209-225]
زنجانبر، امیرحسین
مفهومسازی «خودویرانگری» در داستانهای کودک: بر اساس طرحوارههای کاربردشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 77-97]
ش
شاگشتاسبی، مولود
تناظر اندیشههای جبر، اراده آزاد و رضایت (خرسندی) از منظر تقابلهای اندیشگانی اوستا و متنهای فارسی میانه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 99-128]
شرفی، ساسان
استعارههای جنگ بر بستر فرهنگ (مطالعۀ موردی کتاب «وقتی مهتاب گم شد») [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 171-199]
شکرآمیز، منصوره
استعارههای جنگ بر بستر فرهنگ (مطالعۀ موردی کتاب «وقتی مهتاب گم شد») [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 171-199]
شکری فومشی، محمد
انگارهها و کلیدواژههای فرشتگانی: رویکردی متنشناختی به معنا و کاررفت چند واژۀ دانشورانه در فرشتهشناسی مانوی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 123-142]
شیرج، مهدیه
تحلیل ارتباط تراکم همجواری با بسامد لکنت در کودکان ۸-۴ ساله فارسی زبان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 129-152]
شیروان، ژینوس
بررسی استعاره مفهومی حوزهی ترس در سه اثر داستانی به زبانهای فارسی، انگلیسی و عربی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 247-281]
شیروان، ژینوس
نقش گفتمان شناختی برای مجاب سازی در متون اقتصادی: رویکرد نشانه - معناشناختی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 307-329]
ص
صافی پیرلوجه، حسین
راهبردهای ترجمه در بازنمایی احساس «عشق» در رمان از انگلیسی به فارسی (رویکرد نشانهشناسی فرهنگی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 177-208]
صحراگرد، رحمان
شیوه پایانیافتن مکالمه در گفتمان درمانی درمانگر - درمانجوی دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 225-245]
ظ
ظفری، ایرج
تحلیل زبانشناختی کاربرد استعاری اسامی گلها در زبان ترکی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 143-169]
ع
عاصی، مصطفی
مقایسه سبک شناسی شناختی دو رمان جزیره سرگردانی و رود راوی با استفاده از نظریه استعاره مفهومی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 153-176]
عبدی ویشکائی، مهدی
مقایسه سبک شناسی شناختی دو رمان جزیره سرگردانی و رود راوی با استفاده از نظریه استعاره مفهومی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 153-176]
غ
غلامشاهی، احلام
استعارههای جنگ بر بستر فرهنگ (مطالعۀ موردی کتاب «وقتی مهتاب گم شد») [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 171-199]
ف
فتحی، زهرا
بررسی ارتباط معنایی واژگانی در غزلهای حافظ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 29-56]
ق
قوچانی، بیتا
راهبردهای ترجمه در بازنمایی احساس «عشق» در رمان از انگلیسی به فارسی (رویکرد نشانهشناسی فرهنگی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 177-208]
ک
کاظمی، فروغ
بررسی کانون و مبتدا در جملههای سادۀ زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی-نقشی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 255-286]
کامبین، مینا
مراتب آفرینش در گاهان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 209-225]
کربلائی صادق، مهناز
بررسی گذرائی درگفتار کودک فارسی زبان در چهارچوب زبان شناسی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-254]
کریمی، فائقه
بررسی گذرائی درگفتار کودک فارسی زبان در چهارچوب زبان شناسی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-254]
گ
گشتاسب، فرزانه
مراتب آفرینش در گاهان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 209-225]
گشتاسبی اردکانی، پورچیستا
بررسی نام کتاب شِکَند گُمانیک ویچار و دلیل نامگذاری کتاب با این نام [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 201-223]
گلفام، ارسلان
بررسی گذرائی درگفتار کودک فارسی زبان در چهارچوب زبان شناسی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-254]
م
مایار، عنایت الرحمن
نظامهای مطابقه و حالت و نقش آنها در تعیین ردۀ زبان پشتو (گونۀ معیار- افغانستان) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 53-76]
مجیدی، ستاره
بررسی کانون و مبتدا در جملههای سادۀ زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی-نقشی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 255-286]
محمدپور، فرشته
شیوه پایانیافتن مکالمه در گفتمان درمانی درمانگر - درمانجوی دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 225-245]
محمدیان، سحر
بررسی کانون و مبتدا در جملههای سادۀ زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی-نقشی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 255-286]
محمودی برمسی، نسرین
بررسی استعاره مفهومی حوزهی ترس در سه اثر داستانی به زبانهای فارسی، انگلیسی و عربی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 247-281]
مدرسی، بهرام
بررسی کانون و مبتدا در جملههای سادۀ زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی-نقشی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 255-286]
مدرسی تهرانی، یحیی
تحلیل ارتباط تراکم همجواری با بسامد لکنت در کودکان ۸-۴ ساله فارسی زبان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 129-152]
مدرسی قوامی، گلناز
ویژگیهای لحن بازیگر در شخصیتپردازی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 27-52]
مذهب، محمد امین
ارزیابی مهارت ارتباطی گفتمان در بیماران آسیبدیده نیمکره چپ و راست فارسیزبان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-28]
میرقادری، محمد امین
عیلام، ایلام یا هَلتمتی ؟ [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 287-307]
ن
نادری، فرانک
مالکیت انتقالپذیر در زبان فارسی: رویکرد فرازبان معنایی طبیعی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 283-305]
ه
هدایت، کاوه
نقش گفتمان شناختی برای مجاب سازی در متون اقتصادی: رویکرد نشانه - معناشناختی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 307-329]